NYT FRA REGIONEN

Psykiatrien i Region Hovedstaden er ikke snydt for 90 mio. kr. - Tværtimod

REGION HOVEDSTADEN - 30. marts 2021
Af Susanne Due Kristensen, Formand for Social- og Psykiatriudvalget i Region Hovedstaden

Jeg har netop været i P4 til morgen for, at korrigere en stor misforståelse om, at de 141 mio.kr årligt, der kom til Psykiatrien i Region Hovedstaden med Finansloven 2020, er blevet ”taget fra” Region Hovedstadens Psykiatri. Det er ikke rigtigt.

At være eller ikke at være tvangsindlagt

REGION HOVEDSTADEN - 06. marts 2021

Region Hovedstadens Psykiatri kom igen i pressens fokus i februar. Politiforbundet påstod, at antallet af tvangsindlæggelser var blevet tredoblet over de sidste 10 år. SIND udtalte, at årsagen var begrundet i ressourcemangel, og at patienterne blev udskrevet, før de var raske.

Region Hovedstadens Psykiatri halter bagefter. Eller gør den?

REGION HOVEDSTADEN - 28. januar 2021

Det er i hvert fald det indtryk man let kan få, hvis man kun bygger sin opfattelse på den retorik, som ofte anvendes i pressen, radio og TV. Især når debatten spores ind på Region Hovedstadens Psykiatri (RHP).

Nye penge sætter turbo på udviklingen i Region Hovedstadens Psykiatri

REGION HOVEDSTADEN - 28. januar 2021

50 nye recovery-mentorer skal skabe håb for psykiatriske patienter, flere hænder på de psykiatriske intensive afsnit, socialsygeplejersker og socialoverlæger, Herbergs betjening og flere midler til Børne-unge psykiatrien er blot et lille udsnit af de mange nye tiltag i psykiatrien, som blev resultatet af årets budgetforlig i Region Hovedstaden.