Idræt

Socialdemokratiet vil gøre det lettere at vælge det sunde og aktive liv til. Vi ønsker at styrke idræts- og foreningslivet, der er en hel central del af Hillerød Kommunes DNA.

Vi ved, at det at være aktiv i en eller anden form styrker den sociale sammenhængskraft og giver bedre mental og fysisk sundhed. Det er vigtigt, at alle børn og unge, uanset økonomisk formåen, skal kunne engagere sig i idræts- og foreningslivet.

Vi ønsker, at flest mulige børn og unge er aktive, vi er tilhængere af Bevæg dig for livet-indsatsen, og støtter målet om, at 75% af alle i Hillerød skal være aktive i 2025, og at mange flere skal være medlem af en forening.

For Socialdemokratiet er det vigtigt, at der både er fokus på breddeidrætten og eliteidrætten. Derfor bakker vi op om Hillerød Elite Idræt, der har fokus på elite og talentudvikling i netværkssamarbejdet mellem Hillerød Elite Idræt, de prioriterede sportsgrene og uddannelsesinstitutionerne i Hillerød Kommune med udgangspunkt i samarbejdsaftalen med Team Danmark.