Styrket infrastruktur omkring det nye hospital

NYHED - 09. februar 2023
Af Socialdemokratiet i Hillerød og MF Fie Hækkerup

Vores borgmester Kirsten Jensen og vores folketingsmedlem Fie Hækkerup har kæmpet for at få udvidet Overdrevsvejen til fire spor.

Det har betydning for, hvor hurtigt ambulancer fra hele Nordsjælland kan komme til det nye hospital i Hillerød. Nu er det lykkedes at få det igennem. 👏 👏 👏

Stort tillykke til hele Nordsjælland, og tak til Fie og Kirsten.

Fie Hækkerup skriver:
Nu styrker vi infrastrukturen omkring det nye hospital i Hillerød! For nu kommer der nemlig firesporet vejføring ved Roskildevejen og Overdrevsvejen - og altså ved krydset ved Novo Nordisk til det nye hospital 🙌

Med det gør vi det nemmere at komme til og fra, vi undgår at folk skal holde i lange bilkøer, og udvidelsen kommer samtidig til at være til gavn for hele regionen.

Vi kom langt med at styrke infrastrukturen, da det med den tidligere socialdemokratiske regering ved roret blev vedtaget, at Hillerødmotorvejen forlænges. Næste skridt var at få løst kapacitetsudfordringerne fra motorvejens forlængelse og helt frem til det nye hospital. For det eksisterende kryds ved Novo Nordisk er allerede i dag belastet af meget trafik, og der kommer kun mere tryk på med hospitalet!

Det skridt tager vi nu! Der bliver nemlig afsat omkring 84 mio. kr. til firesporet vejføring. Det er rigtig godt for den lokale infrastruktur, og det er også årsagen til, at jeg smiler fra øre til øre i dag.