Gode forslag bydes velkommen: Færre trafikkøer kræver nytænkning

LÆSERBREV - 03. november 2021
Af
Thomas Brücker, Gruppeformand og Louise Colding, Formand Natur, Miljø og Klimaudvalget

Vi taler med mange som mener, at det for ofte er svært at køre lige så hurtigt som fartgrænserne tillader. Myldretider bliver længere, familierne får flere biler, og vi bliver flere borgere.

I Hillerød Kommune er vi gode til at finde løsninger sammen, og vi vil gerne høre dine forslag.

Hvorfor møder de andre samtidig med mig? Uddannelserne har allerede forskellige ringetider, så alle ikke behøver møde præcis kl. 8:00, men kan flere ændre møde- og fyraftensvaner?

Kan man forsøge at gøre udvalgte vejstrækninger ensrettede? Ved seneste kommunevalg foreslog A-kandidater at ensrette de store veje. Hillerød har jo en sø og en slotspark, hvor andre ville have en komplet ringvej, så vi må finde på noget andet end andre byer. Kan dem som bor langs de ensrettede veje komme hjem?

Kan vi informere os ud af det, tænke smart med bedre anvisning af omfartsveje, og af ledige P-pladser, så billister ikke skal køre unødigt efter en P-plads?

Hvad vil du foreslå det nye byråd? Det kan kræve stærke politiske overarme at gennemføre noget nyt, så det skal være forslag, som fremkalder bred opbakning i det nye byråd.