Bevar Munkeengen og lad os samarbejde og investere i nem parkering

DEBAT - 31. oktober 2021
Af Mie Lausten, Byrådsmedlem

Hillerød by skal fortsat være et sted, hvor vi kan bo, arbejde og handle. Der er desværre politikere, som vil nedlægge Munkeengen som grønt område for at bruge det til parkering. Det vil jeg ikke.

Vi skal bevare og skabe nye grønne opholdssteder, samtidig med at vi nemt og overskueligt kan finde en parkeringsplads til bilen.

Det giver ingen mening, at der er tomme, bynære P-pladser ved offentlige bygninger og private virksomheder efter arbejdstid og i weekenden. Jeg arbejder derfor for, at vi får et system, som nemt og mobilvenligt giver mulighed for at se, hvor der er ledige og gratis parkeringspladser i byen eller for at booke en P-plads.

Jeg tror, at der er mange private virksomheder, som gerne vil bidrage til nem og mere bæredygtig parkering, ved at vi udnytter ledig kapacitet.

Vi har brug for P-pladser, men vi skal forhindre, at vores grønne områder nedlægges og unødigt plastres til med parkeringspladser.

Hillerød Kommune bør derfor indgå i et samarbejde med virksomheder, så borgerne får mulighed for at benytte tomme pladser ved virksomheder og institutioner. Hvis de kan finde ud af det i Kolding, så kan vi også i Hillerød!