Klima

Vi skal mindske vores Co2-udslip markant, og vi skal have alle med. Hillerød Kommune har nedbragt Co2-udledningen fra vores bygninger meget i de seneste år, og vi er både klimakommune og klima+ kommune sammen med Danmarks Naturfredningsforening, men tiden er kommet til en ny, stærk klimastrategi. Vi skal hjælpe hinanden til endnu færre emissioner, mindre Co2 og færre NoX-partikler. Vi skal udlede færre drivhusgasser.

Vi vil have en ambitiøs klimastrategi, der arbejder for at mindske vores Co2 udslip markant, og vi skal have alle med. Socialdemokraterne vil gerne gå forrest med at foreslå de ændringer, der skal til i vores kommune og i vores levevis for at minimere vores Co2 udslip. Vi mener at kommunen skal gå forrest, og vi skal vejlede de virksomheder, der ikke allerede er i gang. Vi vil have ungdommen med, så vi sammen kan gøre en mærkbar indsats, for at Hillerød Kommune også løfter sin del, for at sikre fremtiden på dette område.