Vi skal tage hånd om dem, der tager hånd om os

LÆSERBREV - 29. september 2017
Af Thomas Brücker, Paramediciner, Kandidat for Socialdemokratiet

Alt for mange pædagoger og hjemmehjælpere løber meget stærkt, når de er på arbejde.

De ansatte i hjemmeplejen møder på arbejde hver dag for at gøre en forskel til gavn for vores ældre, der igennem et helt liv har bidraget til at bygge det samfund op i dag, som vi er så stolte af.

Pædagoger og pædagogmedhjælpere gør alt for at give vores børn en så god start på livet som muligt.

Problemet er at begge faggrupper har utrolig svært ved at bruge deres faglighed fuldt ud da de er alt for pressede i deres hverdag. Der er for mange der går ned med stress og i sidste ende finder andre veje. Vi kan se at sygefraværet er steget for ansatte i social og sundhed, og vi ved at det fysiske og psykiske arbejdsmiljø har stor indflydelse på det samlede sygefravær.

Vi bliver nødt til at give de ansatte bedre forhold, så de kan yde den service, som de brænder for at uden at risikere blive syge. Det er positivt at det et besluttet i budgetforliget at der skal sættes fokus på mulighed for fleksibel arbejdstid og socialdemokratiet støtter op om dette forslag for at arbejdstiden bedre kan tilpasses den enkeltes behov.

De ansatte fortjener alt den hjælp og opbakning de kan få og det bør være en hovedprioritet for det kommende byråd at sikre vores ansatte de bedst mulige arbejdsvilkår.