Vi ønsker Kirsten på borgmesterposten

KOMMUNALVALG 2017 - 31. august 2016
Af Socialdemokraterne i Hillerød

’Politisk  flair, et varmt hjerte og et højt energiniveau’

I en tid hvor vælgerne efterspørger klart politisk lederskab møder Socialdemokratiet med en erfaren borgmesterkandidat til  kommunalvalget i november 2017. På generalforsamlingen mandag aften blev Kirsten Jensen udpeget som partiets borgmesterkandidat.

Kirsten har en imponerende politisk erfaring. Hun var i 10 år medlem af Europa-Parlamentet, hun var formand for Forbrugerrådet i fire år, og fra 2005 har hun været medlem af Hillerød byråd. Fra 2007-2013 som borgmester og i øvrige år har hun været 1. viceborgmester.

Jeg brænder for, at børn og unge får en god opvækst, og at vi viser omsorg for hinanden. For mig er det at kunne tiltrække virksomheder, nye arbejdspladser og uddannelser til vores område noget af det allervigtigste, siger Kirsten Jensen.

Kirstens erfaring med at skabe markante resultater betød, at hun straks fik bidt sig fast i sagen om placering af det nye Hospital Nordsjælland, som også forskellige borgergrupper satte lys på. Uden evnen til at skabe og indgå stærke alliancer, var det tvivlsomt om hospitalet var blevet placeret rigtigt, nemlig ved det oplagte sted ved banerne.

Derfor er Kirsten lige nu sammen med aktive borgere stærkt engageret i, at  Hillerød Station bliver bygget om, så passagerne til og fra det nye hospital ikke behøver at stige om en ekstra gang.

Det betyder meget for effektiv offentlig transport, at den er enkel at bruge, og passagerne har krav på at kunne komme nemt til hele områdets nye hospital.

Sagen om ombygningen af den gamle station samtidig med, at der bygges en ny ved hospitalet sker også i tæt samarbejde med aktive borgere.

I snart 11 år har Nordsjællands borgere ventet på at vores område skifter status til Nationalparken Kongernes Nordsjælland. Endnu mangler Folketingets partier at give startsignalet. Endnu et eksempel på samarbejde mellem Kirsten og det socialdemokratiske folketingsmedlem Christine Antorini. Hun anbefaler varmt anbefalede Kirsten som borgmester med disse ord:

Man skal have politisk  flair, et varmt hjerte og et højt energiniveau når man skal være Hillerøds leder. De kendetegn har Kirsten, og det benytter vi os af, når vi tager fat på sager som nationalparken, som vil blive en kæmpe fordel for naturen omkring Hillerød og for kendskabet til den kulturhistorie som vore område er så rigt på, siger Christine Antorini.

Kirsten fik flest personlige stemmer ved valget i 2013, men der manglede et par mandater i byrådet til at disse mange vælgere kunne få det som de havde stemt.