Natur

En grøn kommune

Når vi spørger hinanden, hvad vi synes, der er det bedste ved at bo i Hillerød Kommune, vil de fleste af os pege på de grønne omgivelser. Vi vil passe godt på vores miljø og natur, så vores børn kan vokse op i en kommune, der er mindre forurenet og mere bæredygtig.

Socialdemokraterne ønsker flere ændringer i vores kommune og i vores levevis for at minimere vores forurening af luft, vand og jord. Vi vil udvikle ideerne sammen med andre, ikke mindst de unge. Det gælder deres fremtid her på vores grønne plet i hjertet af Nordsjælland. Vi ønsker i det hele taget at gøre det muligt og lettere for os alle at tage ansvar for den grønne omstilling. Klima-og miljøproblemer er globale og lokale på én gang, og problemerne er menneskeskabte, så det er bare at komme i gang.

Natur

Spørger vi hinanden, hvad vores særlige værdi er i Hillerød Kommune, så er svaret fra de fleste af os, at det er den pragtfulde natur der omkranser os. For socialdemokraterne er det ekstremt vigtigt, at det kan fortsætte med at være sådan. Vi skal udvikle vores byer i respekt for vores natur, fordi det er naturen, der i høj grad definerer Hillerød som den smukke og attraktive kommune den er. Derfor er det vigtigt, at vi bevarer så mange grønne områder som muligt. Vi skal ikke inddrage flere grønne områder, end vores kommuneplaner allerede har bestemt, når vi skaffer nye boliger. Derfor vil vi hellere bygge bynært og stationsnært end at omdanne store grønne områder til parcelhuskvarterer.